Bruk strømbruddskartet for å søke etter pågående strømbrudd i Elvias område. Klikk i kartet eller bruk søkefeltet for å finne mer informasjon. Du kan også finne informasjon om hvor det pågår planlagt vedlikehold av strømnettet akkurat nå.
Kartet viser når feil oppstod, hvor mange målere og hvilket område som er berørt. Strømbruddskartet oppdateres hele tiden, men last inn siden på nytt hvis du vil sjekke om det er forandringer. Jeg har strømbrudd – hva gjør jeg?
Har det skjedd et strømbrudd hos både deg og naboen, men som ikke er registrert i strømbruddskartet, kan det være noe galt på strømnettet. Meld inn strømbrudd som ikke vises i kartet ved å ringe vår døgnbemannede driftssentral på telefon 22 44 10 40.
Vær obs på at feil i lavspentnettet, den siste strekningen fra en transformator og frem til boligen din, ikke vil fanges opp av varslingssystemene.
Er strømbruddet kun i ditt hjem, ligger feilen trolig hos deg. Da vil du ikke finne problemet i strømbruddskartet, men må sjekke om sikringsskapet ditt er i orden. Sjekk om hovedsikringen eller jordfeilbryteren har slått ut, og kontakt en godkjent installatør for en eventuell utbedring av feilen.
Dersom det er registrert en planlagt utkobling grunnet vedlikehold i strømnettet, skal du ha fått varsel på SMS. Denne inneholder informasjon om hvor lenge strømmen skal være borte for at vi skal få gjennomført vedlikeholdsjobben. Har du spørsmål om dette kan du ringe vår døgnåpne driftssentral på telefon 22 44 10 40.
Dersom du ikke mottar varsel ved strømbrudd eller planlagt utkobling anbefaler vi at du logger inn på Min side og dobbeltsjekker at du står registrert med riktig kontaktinformasjon. Under fanen «varslinger» kan du velge mellom enten e-post eller mobilnummer.
Elvia skal kontinuerlig sørge for å levere en sikker strømforsyning frem til boligen din, og vi jobber hele tiden med forebyggende vedlikehold for å redusere risikoen for langvarige strømbrudd. Uansett årsak til strømbruddet kan du være trygg på at vi jobber med å reparere feilen så fort som mulig.