Velg riktig meldingstype i Elsmart
Ved innmelding av installasjonsarbeid benytter vi oss av flere forskjellige meldingstyper avhengig av hva slags jobb som skal gjøres. Sjekk her om du bruker riktig meldingstype.
Tips for raskere saksbehandling
I tilbakemeldingene fra våre saksbehandlere blir ofte mange av de samme tingene tatt opp. Under ser dere noen ønsker for hva som kan bidra til å gjøre saksbehandlingen hos oss raskere og enklere.
Søk opp anlegg i Elsmart-meldingen dersom det gjelder et eksisterende anlegg.
Sørg for at kontaktinformasjon er korrekt til både kunde og installatør.
Ta en ekstra sjekk på at alle nødvendige vedlegg er lagt ved.
Legg inn det dere har av informasjon i kartmodulen. Plassering av kabel, TKS, med mer.
Legg inn korrekt leilighetsnummer i blokkmeldinger.
I feltet for tilleggsopplysninger ønsker vi så mye info som mulig:
Beskriv gjerne tiltaket.
Dersom flere meldinger er knyttet til samme prosjekt, opplys gjerne om dette.
Henvis til saksbehandler i Elvia dersom det tidligere har vært kontakt med oss.
Skriv gjerne opp alternativer for ønsket effekt, plassering etc.
Opprette bruker i Elsmart?
Gå til Elsmart for å opprette ny bruker. Klikk på Support-ikonet. Følg deretter linken under «Oppstart» for «Installatører». Aksepter brukeravtalen. Fyll ut alle felter og send inn søknadsskjema (DSB ID er det nummeret som framkommer i adressefeltet).
Søknader behandles løpende. Når søknaden er innvilget, sendes brukernavn og passord til e-postadressen du har oppgitt.
Lurer du på noe om Elsmart?
Dersom du har utfordringer med selve Elsmart eller finner feil, kontakt Elsmart-support.
Brukerveiledning
For deg som er ny bruker eller trenger en oppdatering på hvordan du skal bruke Elsmart, så finner du brukerveiledning her.
Servicegaranti
Etter at ferdigmelding er sendt inn tar det maksimalt fem virkedager før måler er satt opp. Serviceerklæringen omfatter meldinger med søknad om overbelastningsvern t.o.m. 125 A.