Jeg har ikke tilgang?
Appen har mange funksjoner, men for å ta den i bruk må du enten ha et aktivt kundeforhold eller få tilgang til en annen sitt kundeforhold.
Last ned appen og logg inn med Bank-ID. Gå til "Min profil" og velg "Be om tilgang". Legg inn telefonnummeret til den som står oppført som eier av et kundeforholdet. Eieren av kundeforholdet vil da få en melding om at du ber om tilgang. Eieren må godkjenne dette før du får tilgang.
Hvor finner jeg strømstøtten?
Strømstøtten finner du på forsiden i appen. Vi du se en liten film?
Strømstøttebeløpet stemmer ikke med det jeg har fått utbetalt?
På nettleieunderlaget som du finner under "Min profil" og "Mine fakturaer" i Elvia-appen kan du se at strømstøtten er trukket ifra nettleien. Du kan også se beløpet på fakturaen i nettbanken som du får fra din strømleverandør.
Hvor finner jeg spotprisen?
Du finner flere valg ved å klikke på forbruk og deretter det lille sorte ikonet under forbrukstabellen.
Klikk på Forbruk (1) og det lille sorte ikonet (2) for å få opp flere valg
På forbruk-siden kan du velge å vise:
Spotprisen
Kostnad
Månedens høyeste time
Temperatur
Tidligere år
Hvordan blir strømregningen min?
Du kan se estimert total strømregning i appen basert på din nettleiekostnad, estimert strømkostnad (spotpris fra Nord Pool) og strømstøtten (hvis du har krav på det). Se illustrasjonen under.
Du kan blant annet se nettleien, strømstøtte, spotpris og estimert totalkostnad i appen.
Estimert total strømregning er summen av beregnet strøm- og nettleiekostnad, minus strømstøtte (hvis du har krav på det).
Strømkostnaden er beregnet ved å gange opp forbruket ditt med spotprisen på strøm (inkl. mva) i hver enkelt time i den perioden du har valgt. Spotprisen er hentet fra Nord Pool (NO1), men inneholder ikke faste og variable påslag fra din strømleverandør. Strømregningen fra strømleverandøren vil derfor være noe høyere.
Estimatet er kun relevant som sammenlikningsgrunnlag dersom du har en spotprisavtale hos din strømleverandør.
Hvordan får jeg logget inn med e-post?
Dersom du foretrekker å logge inn med e-post må du likevel første gang logge inn med ID-porten på Min side. Dette for at vi skal vite at det er deg. Når du er logget inn på Min side kan du klikke på navnet ditt øverst til høyre og deretter opprette "Innloggingsbruker". Legg inn din e-post og opprett passord.
Hvordan får jeg tilgang til Bedriften?
Appen er per nå kun tilgjengelig for private kundeforhold, men det meste er tilgjengelig for Bedrifter på Min side.
Hvor åpner jeg HAN-porten?
Du kan bestille åpning av HAN-porten ved å logge inn på Min side, det er ikke mulig å åpne HAN-porten i appen.